Члени дискусійно-правового гуртка «ФЕМІДА» взяли участь у ІV Національному форумі з інтелектуальної власності та інновацій

Інтелектуальна власність
давно перестала бути
формальною правовою вимогою –
це економічний актив,
особливо у сфері авіаційних технологій.
Члени дискусійно-правового гуртка «ФЕМІДА» кафедри права та правового забезпечення авіаційної діяльності Української державної льотної академії на чолі із керівником, доктором наук з державного управління, доцентом Антоновою Оленою Ростиславівною, взяли участь у Третій сесії ІV Національного форуму з інтелектуальної власності та інновацій «Intellectual Property: Law, Economy, Technology» (IP LET Forum 2025), що мала назву «Бізнес, IP та інновації».
Форум проводився УКРНОІВІ під егідою Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України у співпраці з Відомством з інтелектуальної власності Європейського Союзу та проєктом EU4IP «Зміцнення прав інтелектуальної власності в Молдові та Україні», який фінансується ЄС та за підтримки Всесвітньої організації інтелектуальної власності та Європейського патентного відомства.
На Форумі піднімалися питання щодо правового регулювання інтелектуальної власності, обсягу ресурсів економічного відновлення та фінансового захисту IP прав через SME Fund, механізмів капіталізації бізнесу та використання інтелектуальної власності для ветеранських стартапів.

Дискусія, яка розпочалася на Форумі між міжнародними експертами і керівниками органів державної влади, продовжилася 01 грудня 2025 року на засіданні дискусійно-правового гуртка «ФЕМІДА» між майбутніми юристами.
Члени гуртка розширили тематику питань, адже їх здебільшого цікавлять питання захисту і масштабування IP активів у сфері цивільної авіації. На їх думку, не можна обмежуватися суто техніко-юридичними аспектами інтелектуальної власності. Варто думати комплексно – про IP та інновації через програми нашого закладу – від створення ідеї до її захисту, охорони та комерціалізації.
На жаль, як зазначали у дискусії члени гуртка, український авіаційний бізнес не може зараз користуватися цим інструментом. Але попри все, не доцільно відкладати на далеку перспективу питання гармонізації законодавства й удосконалення інституцій у сфері інтелектуальної власності відповідно до європейських стандартів.
Здобувачі висловили побажання опанувати технології проведення IP аудиту сфери авіації на отримання реєстрації торговельних марок; організації доменного моніторингу, перевірки ризиків на основі досвіду інших країн – від патентного середовища до freedom to operate. Адже перед виходом на нові міжнародні ринки, молоді фахівці, які змогли оволодіти цими навичками, стануть конкурентними на ринку праці.
За інформацією кафедри
права та правового забезпечення
авіаційної діяльностіі
